E-mail vakantie melding instellen

door | 28-01-2021 | 0 Reacties

Als je een weekje weg wilt, dan wil je natuurlijk niet constant je mail checken. Toch is het fijn als e-mails niet onbeantwoord blijven. Vandaar dat het goed is om een vakantie melding in te stellen, zodat mensen meteen op de hoogte zijn van je afwezigheid en weten wanneer ze een reactie kunnen verwachten. Natuurlijk kun je deze melding ook gebruiken voor andere doeleinden, zoals een bevestiging dat de mail in goede orde is ontvangen of om te verwijzen naar een kennisbank.

In deze tutorial wordt uitgelegd hoe je een autoreactie instelt in onze webmail.

  1. Open webmail

    Je kunt inloggen in je webmail door te gaan naar jouwdomein.nl/webmail. Als het goed is heb je van ons inloggegevens ontvangen. Anders kun je die bij ons opvragen.

  2. Ga naar Instellingen

    Deze knop vind je rechts bovenin het scherm.

  3. Ga naar Autoresponder

    In het zijmenu links klik je op E-mail account, vervolgens kies je het tabblad Autoresponder

  4. Voer de gewenste boodschap in

    Hier kun je het onderwerp en de tekst van je e-mail invullen. Vervolgens vink je het vakje “Enable autoresponder” aan en klik je rechtsonder op Save.

  5. Eventuele test

    Eventueel kun je de melding testen door met je privé e-mailadres een mailtje te sturen naar je zakelijke account. Zo weet je zeker dat alles goed staat ingesteld.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *